Délutáni szakkörök

Az aktuális szakkörök ITT megtekinthetőek, illetve letölthetőek (PDF)

 

Információ a szakkörök vezetőiről:

FURULYA, ÉNEKKAR – Kunfalvi Melinda

Melinda néni szakmai tevékenysége 6 évesen kezdődött az MRT gyermekkórusában. Zongoraművésznek, énekesnőnek készült, ezért Pécsett a Pécsi Művészeti Szakközépiskolában, majd a PTE-MK, illetve az ELTE ének-zenetanár-karvezetés szakán végezte tanulmányait. 

“Örömmel zenélni és zenével örülni – egymásra hangolódva teremteni!” – vallja aranytorkú kollégánk, aki mindig tökéletesen alkalmazkodik az épp aktuális körülményekhez, a gyerekek készségeihez, képességeihez, hangulatához. Óráin bátran, lelkesen és kreatívan kombinálja a modern kor adta technikákat a hagyományos értékekkel, saját tudásával és tapasztalatával.

KREATÍV MŰVÉSZETI SZAKKÖR – Páris Bori

Bori néni képző-, és médiaművész, valamint játéktervező-grafikus. Kedves, mosolygós személyisége a foglalkozásain csillapíthatatlan alkotóerővel és a művészet segítségével ébresztgeti a műhelyt látogató gyerekek szunnyadó kreativitását. Óráin garantáltan fejlődik a kicsik koncentrációja, finommotorikája, csökken a szorongásuk és bátrabbá válik az eszközhasználatuk.

A biztos sikerélmény mellett friss energiával és szokatlan, új látásmódok megismerésével is töltődnek a gyerekek.

MINDFULNESS MEDITÁCIÓ – Juhász Péter

A foglalkozásra idén is örömmel várjuk azokat a gyerekeket, akik szeretnék magukban erősíteni a magabiztos jelenlétet, a koncentrációt, a türelmet, a bizalmat és az elengedést.

Sokan úgy hiszik: meditálni időigényes tevékenység. Pedig ennek épp az ellenkezője igaz. Rendszeres meditálással több idő jut a gyerek saját értékeinek kiteljesítésére, hisz magabiztosan és tudatosan gondolkodva kevesebbet rágódik majd időfaló, de lényegtelen dolgokon. Az egészséges lélek a testnek, a közérzetnek is jót tesz.

CAPOEIRA – Contramestre Tubarão

A Capoeira egy több évszázados múlttal rendelkező brazil harcművészet, mely napjainkra Brazília kulturális öröksége lett. A Centro Cultural Senzala de Capoeira edzésein a gyerekek megismerkedhetnek ezzel az energikus sporttal, a közösségépítő erejével, fejlődik a mozgáskoordinációjuk, a ritmusérzékük, és észrevétlen sajátítják el, a portugál nyelv alapjait. A foglalkozásra a portugál és magyar nyelvű edzők, hetente kétszer, szeretettel várják a Diákszempont tanulóit is!

JÓGA ALSÓ-, FELSŐ TAGOZATOSOKNAK – Bak Anita

Bemutatkozás

ESÉSEK ISKOLÁJA – Dobrotka Béla

Bemutatkozás – Honlap

SAKK – Schatzer András

A Barcza Gedeon SC sakk oktatójaként Andrásnak szívügye a sakk népszerűsítése, a tehetség kutatása és fejlesztése. Gyerekként Németh Zoltán és Sinkovics Péter nemzetközi mesterektől tanult. Ifjúsági egyesülete első csapatának állandó és stabil tagja volt. Jelenleg is aktívan versenyez, I. osztályú játékos. 

Célja, hogy a gyerekekkel megismertesse és megszerettesse ezt a nagyszerű táblás játékot, a sakkot. Játékról van szó, ezért játékos formában tanít, hogy a gyerekek önmaguktól jöjjenek rá a hatvannégy mező rejtelmeire. Csoportos óráin a sakk által olyan különböző készségekre tehetnek szert a gyerekek, mint az önálló gondolkodás, kreativitás, precizitás. Tapasztalata, hogy már egy év rendszeres sakkozás után a gyerekek többsége önállóan is le tud játszani egy nehezebb, kombinációkkal teli, izgalmas sakkpartit – ráadásul örömmel és élvezettel!

DRÁMAMŰHELY – Rábavölgyi Tamás fh.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor szakának (drámajátékos szakirány) 28 éves hallgatóját az egyén és a társadalom viszonya, az egymáshoz kapcsolódni tudás foglalkoztatja leginkább.

Tamás a Nemes Nagy Ágnes Humán Szakközépiskola színész képzését végezte, majd a Nyitott Kör Egyesület színházi nevelési társulatának a tagja. Itt került először közvetlen kapcsolatba a közönséggel, és érintette meg mélységében a drámapedagógia. A drámatanári szakma aktív gyakorlása közben rendszeresen szerepelt – és szerepel a mai napig is – színházi előadásokban. Két éve tagja a Piros Orr Bohócdoktorok csapatának, dráma tanárként számos nyári gyerektábort tudhat maga mögött. 

Diák  Szülő  Pedagógus