Gyermekeink a közlekedésben

Gyermekeink a közlekedésben
Fantáziavilágunk nem más, mint a már összegyűjtött saját tapasztalataink és élményeink egyedi újrarendezése.

A gyerekekkel kapcsolatban ez azonnal felvet egy érdekes kérdést:

Ha ők korukból adódóan kevesebb emlékképpel rendelkeznek egy felnőttnél, miért tűnik mégis úgy, hogy a képzeletük sokkal intenzívebb és gazdagabb?

Mert valljuk be: mi is igyekszünk, de az ő képzelőerejük valóban nem ismer határokat… 😍

A miértre pedig az egyszerű válasz, hogy a gyerekek a vágyaik, vagy épp félelmeik életre keltésekor a hiányos ismereteiket nálunk színesebb, merészebb, a racionalitást még teljesen nélkülöző képzelgéssel pótolják. Kevesebb tapasztalatuk, élményük, emlékképük ellenére, a már meglévő ismeretanyagukat sokkal bátrabban használják, mint mi, a valósághoz gyakran foggal és körömmel ragaszkodó felnőttek.

Egy gyerek fantáziájában nincs hely a valódi veszélynek. Felnőttként KÖTELESSÉGÜNK helyette is gondolkodni. Kérjük, vezess mindig kiemelt figyelemmel az óvodák, iskolák, játszóterek közelében!

A gyerekek egy pillanat alatt képesek belefelejtkezni a saját világukba. Nem meglepő, hogy a szakértők és gyermekpszichológusok általános véleménye szerint, legalább tíz éves korukig biztosítanunk kell számukra a megfelelő támogatást és felügyeletet a közúti közlekedés során. Ebben a korban még nem alakultak ki bennük azok a fizikális és mentális képességek, amelyek által a saját biztonságukhoz szükséges döntéseket meg tudnák hozni.

Tisztában kell lennünk vele, hogy a gyerekek másként gondolkodnak, más dolgokat tartanak fontosnak és érdekesnek, mint mi, és nincs ez másként a közúti közlekedésben sem.

A Diákszempont olvasósarokba ma ebben a témakörben hoztunk, egy szülőknek szóló hasznos olvasmányt.

A fenti képre, vagy IDE kattintva, most te is megismerheted a Közlekedéstudományi Intézetnek azt a szemléltető képekkel és ábrákkal teli informatív kiadványát, mely lépésről lépésre bemutatja, milyen a biztonságos közlekedés a gyermekek szempontjából. A brosúra korosztályokra bontott játékos fejlesztő feladatokkal és tippekkel is ellát, és rendkívüli alapossággal járja körül azt a számunkra néha ijesztően nagy témakört, melynek központja a gyermekeink közlekedésbiztonsága.

Szívből reméljük, hogy az előttünk álló iskolaév hétköznapjaiban sokatoknak hasznos segítségére lesz ez az olvasmány!

A maxima, amit természetesen most is szem előtt kel tartanunk, hogy a tudása és tapasztalata legjavát a gyermek a mindennapi életben szedi össze. Utánozva tanul, és később – mikor számára az önálló közlekedés már nem lesz választás kérdése – úgy tesz majd, ahogy a családjától, a közvetlen környezetétől látta. Vagyis nektek szülőknek, és nekünk, pedagógusoknak is a példamutatás a legfontosabb teendőnk a gyermekek felé – a közlekedésben is.

Kellemes olvasgatást!